Kundeservice

Velkommen til oss!
I listen under ser du temaer som mange lurer på. Kontakt oss gjerne hvis du ikke finner svar på det du er ute etter. Ring oss på 23 28 70 80 eller send en epost så hjelper vi deg.

Nettbutikken

Kundeservice har åpent:
Mandag – fredag kl. 09-16
Epost: nettbutikk@oslovvssenter.no

Butikken i Strømsveien 325, Oslo

Åpningstider:
Mandag – torsdag kl. 09-19
Fredag kl. 09-17
Lørdag kl. 10-15
Epost: mail@oslovvssenter.no

De vanligste spørsmålene handler om:

Angrerett og retur

Ved kjøp av varer i vår nettbutikk har du som kunde 14 dagers angrerett som gjelder i fra dagen du mottar varene dine. Angrerettsskjema sendes i lenke sammen med den automatiske ordrebekreftelsen. All retur av varer må godkjennes på forhånd av OSLO VVS SENTER. Send en epost til nettbutikk@oslovvssenter.no med ordrenummer i emnefelt og beskrivelse av hvilke varer du vil returnere

Ved bruk av angrerett vil du få tilbakebetalt fullt beløp for varen og det du har betalt i frakt for levering til deg, så fremt at det ikke har oppstått noe som har redusert varens verdi. Merk at returvarer må være i original emballasje, inneholde alle deler, samt være uten preg av slitasje eller montering. Eventuelle mangler kan redusere beløp som tilbakebetales. Du kan åpne emballasje og undersøke varen.

Returfrakten er det du som kunde som må betale og være ansvarlig for. Du kan returnere i butikken i Strømsveien 325, bruke egen forsendelsemåte eller få en transportetikett fra oss per epost. Husk å avtale med oss før retur skjer.

Bruk gjerne samme forsendelsemåte som når du mottok varen for å unngå transportskade. Vi går igjennom returer fortløpende, sender deg en returbekreftelse når varen er mottatt og penger tilgode overføres via Klarna innen 7 dager deretter.

Avtalt retur etter angrefristens utløp

Returer som avtales etter angrefristens utløp kan belastes 25% returgebyr. Dette vil avklares i det enkelte tilfelle.

Unntak fra angrerett

Varer som skal monteres i fast eiendom omfattes normalt ikke av angrerett og kjøper erkjenner at når installatør starter arbeidet med å installere varen så vil angreretten gå tapt, ref. angrerettsloven §22. Spesialbestillinger og varer som lages etter kundenes spesifikasjoner er det ikke angrerett på. I tillegg er det ikke angrerett på hygienevarer som toalettseter hvis beskyttelsesplast rund setet brytes (pappemballasje kan åpnes for å se produktet ordentlig).

Betalingsmåter

Vi benytter Klarna som betalingsløsning i nettbutikken. Det betyr at din betaling håndteres direkte av Klarna og ikke oss. Når det handles for første gang så må dine opplysninger fylles inn. Neste gang så er de husket. Disse betalingsmåtene er mulig:

  • Betal med en gang – debet eller kredittkort
  • Få vare først og så betal – faktura med forfallsdato 30 dager fra pakken sendes
  • Betal litt etter hvert – betal i ditt eget tempo over 3-36 måneder

Ved delbetaling kan det det tilkomme gebyr fra Klarna. Ved kortbetaling foretas det en reservasjon ved bestilling og belastningen skjer først når du henter varer i butikk eller når vi sender varene med transportør fra oss.

For å få full oversikt over dine kjøp med Klarna så anbefales deres egen app. Her ser du alle kjøp du har gjort uavhengig av hvilke nettsted du har handlet hos.

Frakt og levering

Ved kjøp i nettbutikken spanderer vi 50% av frakt-prisen for å sende varene i samlet levering til deg. Dette gjelder på fastlands-Norge og så langt det er fremføringsvei for våre transportører. Hvilke leveringsmuligheter som er tilgjengelige for det enkelte kjøpet avhenger av hvilke varer som er på ordren. Du kan velge mellom følgende måter å få varene:

  • Hent i vår butikk i Strømsveien 325
  • Postnord – hent i nærbutikk
  • Postnord – hjemlevering

Ved hjemlevering med Postnord vil de kontakte deg for å avtale leveringstidspunkt. Denne leveringsmåten er til bakkenivå, som betyr at du som kunde overtar ansvaret for varene når de er losset av bilen.

Rask levering i Oslo/omegn

I Oslo/omegn så bruker vi et budfirma for å sikre en rask levering direkte fra oss til deg. Når denne leveringsmåten er tilgjengelig ringer vi deg for å avtale leveringstidspunkt, som er et intervall på dagtid eller ettermiddag. Levering kan gjerne skje samme eller neste dag. Denne leveringsmåten er istedet for Postnord – hjemlevering og er uten ekstra kostnad.

Ansvar for å opplyse om skader på produkt

Vær nøye med å se over varene med en gang så snart de er mottatt. Gi beskjed til sjåfør hvis det er ytre skader på emballasjen slik at dette blir notert på fraktbrevet. Ved eventuelle skader så send en epost til nettbutikk@oslovvssenter.no med ordrenummer i emnefeltet og beskrivende bilder så snart som mulig, ellers kan eventuelle krav bortfalle.

Normal leveringstid

Nettordrer med kun lagervarer sendes fra oss normalt neste virkedag. Deretter vil det ta ca. 2-4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor før du blir kontaktet av Postnord.

Ved ordrer som har en eller flere bestillingsvarer så vil vi sende ordren samlet når alle varer er kommet. Ønskes dellevering eller å hente noen varer tidligere så send oss gjerne en epost til nettbutikk@oslovvssenter.no.

Bor du i Oslo/omegn så foretas hjemleveringer med et eget budfirma for å sikre en rask levering til deg. Vi vil ringe deg for å avtale leveringsstidspunkt på dagtid eller ettermiddag når dette er tilgjengelig. Levering skjer da som oftest samme eller neste dag.

Kontakt oss gjerne hvis du ønsker leveringstid på et spesifikt produkt.

Når et produkt ankommer skadet

Vær nøye med å se over varene med en gang så snart de er mottatt. Gi beskjed til sjåfør hvis det er ytre skader på emballasjen slik at dette blir notert på fraktbrevet. Ved eventuelle skader så send en epost til nettbutikk@oslovvssenter.no med ordrenummer i emnefeltet og beskrivende bilder så snart som mulig, ellers kan eventuelle krav bortfalle.

Reklamasjon

Send en epost med beskrivelse til nettbutikk@oslovvssenter.no hvis det skulle oppstå feil/mangler på enn vare innenfor garantitiden eller at du har mottatt feil vare. Referer til kjøpstidspunkt, ordrenummer, varenummer og legg ved beskrivende bilder. Vi håndterer reklamasjonssaker fortløpende og vil avklare disse så raskt som mulig. Dersom det er feil på et produkt kan du etter omstendighetene kreve retting av feil, omlevering, prisavslag, erstatning eller heve kjøpet. Det er viktig at et synlig skadet produkt ikke blir montert, da dette vil medføre at kostnader til ny montering ikke vil bli dekket.

Reklamasjonsfristen er 2 år etter at du har mottatt varen eller 5 år hvis varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år. Dersom produktet ikke er forskriftsmessig montert kan rettigheter ved reklamasjon bortfalle.

Reservedeler

Hvis det skulle oppstå en feil eller mangel etter garantitidens utløp så vil vi hjelpe deg med å bestille reservedeler. Send en epost til nettbutikk@oslovvssenter.no med ordrenummer og varenummer hvis det er tilgjengelig. Legg også ved beskrivende bilder av hele produktet og et nærbilde av skadet del så hjelper vi deg.

Åpningstider kundeservice

I nettbutikken har vår kundeservice åpent mandag-fredag fra kl. 09-16. I dette tidsrommet er vi tilgjengelig på telefon 23 28 70 80 (tastevalg 2) og på epost nettbutikk@oslovvssenter.no. Dersom vi ikke har mulighet til å ta telefonen med en gang vil vi ringe deg opp igjen. Du beholder din plass i køen.

Butikken i Strømsveien 325 har følgende åpningstider:

  • Mandag – torsdag kl. 09-19
  • Fredag kl. 09-17
  • Lørdag kl. 10-15

Eposter sendes til mail@oslovvssenter.no og det ringes inn til 23 28 70 80 (tastevalg 1). Har du produktspørsmål så taster du 1-1 og ønsker du å avtale levering av en butikkordre taster du 1-2 for å komme til kjørekontoret (kun hverdager). Spesielt på lørdager er det stor pågang i butikken og det er ikke alltid mulighet til å besvare telefoner denne dagen. Vi vil uansett ringe deg opp igjen ved anledning.

Din handlevogn

Du har ingen produkter i handlekurven.